5 značiek, ktoré generácia milénia jednoducho zbožňuje

13. marca 2018

Agentúra MBLM každoročne zostavuje rebríček najpopulárnejších svetových značiek, ktorý sa zakladá na štúdiu emocionálnej spätnej väzby zo strany spotrebiteľov. Správa nazvaná ako „Brand Intimacy Report 2018“ definuje pojem „dôvernosť značky“, ktorý predstavuje hodnotenie sily a emocionálnej angažovanosti v rámci vzťahu medzi jednotlivcom a konkrétnou značkou.

Výsledky štúdie dokladujú, že silné emocionálne spojenie môže byť kľúčovým faktorom pri úspešnom budovaní vzťahu so zákazníkmi. Správa tiež naznačuje, že všeobecne obľúbené značky majú možnosť v omnoho väčšej miere ovplyvniť dominantné a rýchlo sa rozrastajúce demografické kategórie spotrebiteľov. Takýmto spôsobom majú dané spoločnosti prístup k výrazne vyšším potenciálnym ziskom.

Predstavujeme Vám päť svetových značiek, ktoré sa tešia obzvlášť vysokej popularite v radoch príslušníkov generácie milénia. Uvádzame tiež niekoľko dôvodov, prečo je tento trend čoraz viac očividný.

5. Amazon.com

Úsvit elektronického obchodovania nastal práve v čase, keď prví príslušníci generácie milénia vstupovali do skorého obdobia svojej dospelosti. Nakupovanie prostredníctvom internetových obchodov sa tak stalo prirodzenou súčasťou života tejto, technologicky zdatnej demografickej skupiny. Mnohí z nich boli svedkami toho, ako sa kartónové krabice s charakteristickým logom spoločnosti Amazon objavovali priamo pred dverami ich domovov. Nie je preto žiadnym prekvapením, že drvivá väčšina mladých ľudí si na tento trend veľmi rýchlo zvykla a sami zaujali úlohu zákazníkov elektronických obchodov. Existuje však niekoľko ďalších dôvodov, prečo značka Amazon.com získala mimoriadnu obľubu medzi príslušníkmi generácie milénia.

Podobné: 5 spoločností ktoré Amazon valcuje

Spoločnosť Amazon je všeobecne známa takmer fanatickým úsilím, ktoré investuje do budovania dokonalých služieb zákazníkom. A mladí ľudia vo veľkej miere oceňujú odhodlaný prístup tejto inovatívnej spoločnosti. Sociálne médiá sú prirodzenou súčasťou ich života, pričom sa s veľkou obľubou delia so svojimi skúsenosťami a vyhľadávajú názory ďalších zákazníkov. Toto im sprostredkuje predovšetkým možnosť hodnotenia produktov priamo na portáli spoločnosti Amazon. Niektoré prieskumy zákazníckeho správania potvrdili, že webová aplikácia spoločnosti Amazon je prvkom, bez ktorého sa „mladí ľudia jednoducho nezaobídu“.

4. Target

Príslušníci generácie milénia (nepochybne) vo veľkej miere pocítili dopady Veľkej ekonomickej recesie. Tá totiž spôsobila, že mnohí z nich boli nútení zotrvávať v rodičovskom dome dlhšie, ako možno pôvodne zamýšľali. Tieto udalosti a menej než ideálna finančná situácia domácností spôsobila, že moderní mladí ľudia venujú zvýšenú pozornosť vývoju a porovnaniu cien jednotlivých predajcov. To dáva jednoznačnú výhodu veľkým obchodným domom, ktoré predávajú produkty za zvýhodnené a diskontné ceny.

Sieť predajní značky Target patrí medzi spoločnosti, ktoré v priebehu posledných desiatich rokov vyvíjali úsilie s cieľom osloviť a „zacieliť“ svoje podnikanie práve na zákazníkov patriacich do generácie milénia. Súčasťou tohto úsilia sa stala napríklad ponuka organických, bezlepkových a prírodných výrobkov v rámci potravinárskeho sortimentu. Ďalšou stratégiou zameranou na mladých ľudí je otváranie menších predajní s vysokým zameraním na istú skupinu produktov, ako aj početné spolupráce s modernými dizajnérmi a „mladistvými“ značkami. V súčasnosti sa zdá, že táto stratégia začína prinášať svoje ovocie. Kombinácia moderného štýlu a cenovej dostupnosti sa stretáva s obzvlášť pozitívnymi ohlasmi zo strany mladého publika.

3. YouTube

Populárni YouTuberi Casey Neistat a King Bach.

Internetovú platformu na zdieľanie a prezeranie krátkych videí vlastní firma Alphabet, ktorá je materským podnikom spoločnosti Google. V aktuálnom rebríčku agentúry MBLM zastáva tretiu pozíciu, na ktorú sa však vyšplhala z minuloročného desiateho miesta. Tento nárast popularity navyše dokladujú aj ďalšie štúdie, ktorých výsledky hovoria o tom, že platforma YouTube je najobľúbenejšou sociálnou aplikáciou medzi príslušníkmi generácie milénia. Členovia tejto demografickej skupiny sú silne spätí so svojimi mobilnými telefónmi, čo je ďalšou výhodou portálu, ktorý im umožňuje prehliadať si krátke a časovo nenáročné videá s najrôznejším obsahom.

Mario Natarelli, ktorý je výkonným riaditeľom agentúry MBLM, povedal: „Boli sme prekvapení a zároveň nadšení zo skutočnosti, že služba YouTube sa v tomto roku dostala do prvej trojice najdôvernejších značiek, s ohľadom na obľúbenosť v radoch príslušníkov generácie milénia. Veríme, že pozoruhodný úspech tejto značky pramení z túžby uniknúť všednej realite, ktorá je zakorenená v modernej kultúre. Platforma totiž ponúka užívateľom okamžitý prístup k rôznorodému obsahu a mnohým populárnym osobnostiam, pričom v čoraz väčšej miere rozvíja svoju ponuku filmov a živého televízneho vysielania. Prehliadanie portálu YouTube je v súčasnosti jedným z jasne definovaných rituálov v živote mnohých príslušníkov generácie milénia.“

2. Disney

Disney ja značkou, ktorá sprevádzala príslušníkov generácie milénia počas celého trvania ich detstva. Nie je preto žiadnym prekvapením, že v súčasnosti patrí medzi najobľúbenejšie mená zábavného priemyslu a umiestnila sa na druhej pozícií rebríčka agentúry MBLM. Kľúčovým prvkom vo vzťahu značky k tejto demografickej skupine je jednoznačne nostalgia. Spoločnosť Disney však nepochybne prešla vlastnou evolúciou a aktuálne zahŕňa aj mimoriadne populárne značky ako Star Wars a Marvel. Každá z týchto značiek evokuje silné spojenie s touto skupinou svetovej populácie a vystupuje v pozícií silného vplyvu na populárnu kultúru.

Podobné: Najväčšie technologické spoločnosti USA čoskoro prekročia hranicu 1 bilióna

Emocionálnu angažovanosť s touto značkou ďalej prehlbuje skutočnosť, že príslušníci generácie milénia majú v súčasnosti možnosť podeliť sa o zážitky so svojimi mladými rodinami. Členovia tejto demografickej skupiny majú totiž tendenciu vyberať si spoločnosti, ktorým vyjadria svoju lojalitu, na základe osobných názorov a hodnôt. Značka Disney sa aktuálne ešte stále považuje za najviac rodinne zameranú značku sveta.

1. Apple

Obchod s kompletne presklenou stenou ponúka zákazníkom technologické produkty najvyššej kvality.

Príslušníci generácie milénia sú mimoriadne zanietenými zástancami mobilných technológií. 87% mladých ľudí tvrdí, že majú svoj smartfón na dosah v každej situácii. 80% z nich uvádza, že smartfón je prvým objektom, s ktorým sa každé ráno stretávajú. Moderní mladí ľudia sú obzvlášť technologicky zdatnými jedincami a výsledky prieskumov dokladujú, že jednoducho očakávajú dokonalé fungovanie svojich mobilných zariadení. Tu vstupuje na scénu spoločnosť Apple. Tá sa totiž preslávila bezkonkurenčne vysokou kvalitou a spoľahlivosťou svojich produktov.

Výrobca zariadení iPhone nadväzuje intímne spojenie so svojimi zákazníkmi na takmer živočíšnej úrovni. Oddanosť zástancov tejto značky je legendárna. Mnohí fanúšikovia produktov spoločnosti Apple by si nikdy nedovolili ani len pomyslieť na to, že by si kúpili výrobky konkurenčných značiek. Nie je náhodou, že najstarší príslušníci generácie milénia (ktorí sú deťmi digitálnej éry) vstupovali do zárobkovo činného obdobia svojho života práve v čase, keď v roku 2007 debutoval na trhu smartfón modelu iPhone 7.

Zdroj: The Wall Street Journal, Fortune

Vstúpte s nami do finančného sveta

Chcete investovať alebo obchodovať s cennými papiermi? Alebo sa chcete iba ponoriť hlbšie do tajov finančného sveta? Nechajte nám váš kontakt a my sa s vami spojíme.

×

Kontaktujte nás

×
×