JPMorgan sa chce stať Amazonom z Wall Street

6. 3. 2018

„Prvú príležitosť potešiť alebo sklamať zákazníka dostávame hneď, keď vstúpi našimi dverami. Či už fyzicky, alebo virtuálne.“

Tento výrok Vám možno pripomína vyjadrenie riaditeľa technologickej spoločnosti. Možno priamo Jeffa Bezosa? Generálny riaditeľ spoločnosti Amazon predsa často rozpráva o potešení zákazníkov. Aj keď je pravdou, že tento technologický gigant ešte donedávna nedisponoval fyzickými dverami, cez ktoré by mohli zákazníci vkročiť do jeho predajne.

No mýlite sa, nejedná sa o vyhlásenie zakladateľa technologickej spoločnosti a ani žiadneho jej generálneho riaditeľa. Týmito slovami sa totiž prezentovala Marianne Lakeová, ktorá je hlavnou finančnou riaditeľkou spoločnosti JPMorgan Chase.

Finančná spoločnosť 27. februára organizovala prezentáciu investorom, v priebehu ktorej Lakeová predstavila novú stratégiu giganta z Wall Street pod názvom „Digital Everywhere“. Jamie Dimon, ktorý je generálnym riaditeľom spoločnosti JPMorgan, následne rozprával o službe Amazon Prime. Ako je známe, Dimon sa nedávno spojil s Jeffom Bezosom a spoločnosťou Berkshire Hathaway, ktorú spravuje Warren Buffett a zároveň tak spoločne začali pracovať na iniciatíve v oblasti zdravotnej starostlivosti.

Podobné: Jedna z najúspešnejších súkromných investičných spoločností sa nenachádza na Wall Street

Keď sa na vyjadrenia predstaviteľov poprednej banky pozrieme ako na rôzne časti jedného celku, otvára sa nám pohľad na potenciálnu budúcnosť, ktorú táto spoločnosť vidí v rámci bankového sektora.

Generačný posun

Lakeová tvrdí, že v súčasnosti sme svedkami významného generačného posunu. Klienti sa dožadujú možnosti digitálneho prístupu v rámci každej ich interakcie so spoločnosťou. Ďalej povedala: „Aktuálna situácia pripomína prechod od filmov na nosičoch DVD k streamovanej zábave na internete. Bankovníctvo nie je výnimkou.“

Zákazníci spoločnosti JPMorgan sa dožadujú digitálneho prístupu k jej finančným službám.

Tento posun so sebou samozrejme prináša aj niekoľko problémov. Filmový priemysel sa v minulosti tešil nezanedbateľným ziskom, za ktoré bol zodpovedný práve predaj DVD nosičov. Streamovanie filmov prostredníctvom internetových služieb sa naproti tomu stretáva s viacerými výzvami. Keď aplikujeme podobný princíp na podnikanie v rámci Wall Street, zistíme, že marže sa budú postupom času pravdepodobne znižovať. To znamená, že za každý vykonaný obchod získa banka menej peňazí.

Dimon povedal: „Jeff Bezos vraví, že tvoja marža je mojou príležitosťou. To sa nazýva konkurenciou. Istá časť dopadu sa tak presunie na samotných zákazníkov, ktorí zaznamenajú nižšie ceny a rozpätie výnosov.“

Na druhej strane sa však jednoznačné výhody digitálnych vzťahov nedajú poprieť.

Lakeová vysvetlila: „Prostredníctvom takéhoto prístupu sme schopní podnecovať lojalitu našich klientov a disponujeme viacerými príležitosťami na prehlbovanie našich vzájomných vzťahov. To nám potenciálne prinesie zvýšený počet nových zákazníkov, čím sa dostaneme do veľmi výhodnej situácie.“

Lakeová vo svojej prezentácii dokladovala, že tento trend sa zreteľne prejavuje vo viacerých oblastiach podnikania spoločnosti JPMorgan.

-Spotrebiteľské bankovníctvo: Spoločnosť JPMorgan uviedla, že až 57% príslušníkov generácie milénia by neváhalo vymeniť svoju banku v prípade, že by konkurenčná inštitúcia ponúkala lepšiu digitálnu platformu. Zadržiavanie zákazníkov je na druhej strane až o 10% vyššie v rámci „digitálne schopných domácností“, pričom tieto vykazujú až o 118% vyššie výdavky s využitím kreditných kariet.

-Firemné bankovníctvo: Štúdia agentúry Greenwich Associates hovorí o tom, že až 76% spoločností pri výbere banky pripisuje vysokú prioritu digitálnym možnostiam.

-Investovanie: 85% bohatých jedincov využíva finančné aplikácie, no napriek tomu iba menej než 10% klientov spoločnosti JPMorgan v súčasnosti prostredníctvom tejto banky aj investuje.

-Obchodovanie: Spoločnosť JPMorgan uskutočnila prieskum v radoch inštitucionálnych investorov. Získané údaje hovoria o tom, že v roku 2018 až 61% forexových obchodníkov s veľkou pravdepodobnosťou pri svojom obchodovaní využíva mobilné aplikácie. 91% zo skupiny 1 000 najprestížnejších klientov banky JPMorgan využíva digitálnu platformu JPMorgan Markets. Tá zaznamenala 30% nárast v počte užívateľov, ktorí si v rozhraní pred vykonaním obchodu študujú dostupné informácie. Až o 60% sa zvýšil počet klientov, ktorí si po vykonaní obchodu v rámci platformy prezerajú analýzu. Lakeová potvrdila, že viac než polovica klientov si v aplikácii pravidelne číta výskumné materiály uverejňované bankou.

Lakeová vyhlásila: „Už v súčasnosti sme zapojení do života našich klientov v miere, ktorá nie je príznačná pre akúkoľvek inú inštitúciu.“

Klienti spoločnosti JPMorgan Chase sa denne spoliehajú na služby jej digitálnej platformy.

Amazon Prime vo svete bankovníctva

Dimon svoje plány ilustroval na príklade služby Amazon Prime, ktorá v poslednom čase uviedla vlastnú ponuku filmov. Pomocou tejto analógie načrtol, akým spôsobom bude jeho spoločnosť prevádzkovať oblasť online investovania.

Uviedol: „Kto by predpokladal, že sa Jeff Bezos zameria na filmy? Užívateľom služby Prime ich dokonca dáva zadarmo, pretože táto platforma si zarába sama na seba. Bezos sa jednoducho snaží o to, aby boli užívatelia služby spokojní. K súčasnej situácii pristúpime rovnakým spôsobom. V rámci našich balíkov budeme poskytovať klientom viaceré bezplatné služby. Budeme prispôsobovať cenu celého balíka a nie (nevyhnutne) jednotlivých produktov.“

Dimon ďalej povedal: „Keď budeme zavádzať nové možnosti online investovania, sústredíme sa na otázku, akým spôsobom môžeme pridať nové produkty do existujúceho balíka služieb. Budeme sa snažiť poskytovať zákazníkom presne to, po čom túžia, aby si mohli povedať, že naše služby im skutočne vyhovujú. Pamätajte na to, že ak ste lojálnym klientom, budeme Vám môcť poskytnúť niektoré služby zadarmo.“

Spoločnosť JPMorgan však nie je jedinou bankou, ktorá sa v súčasnosti vydáva týmto smerom. Spoločnosť Goldman Sachs sa vyjadrila, že v rámci investičného rizika by sa chcela stať tým, čím je Google v oblasti internetového vyhľadávania. Spoločnosť McKinsey zase podčiarkla riziko, ktorému čelí tradičné finančníctvo zo strany takzvaných platformových spoločností ako Amazon, Alibaba a Rakuten.

Podobné: Wall Street sa zatiaľ nemusí obávať čínskych bánk

Ak sa však spoločnosti JPMorgan podarí aplikovať digitálnu stratégiu naprieč viacerými oblasťami svojho podnikania, mohlo by to viesť k úplnému prerodu celého sektora. Táto popredná banka si síce bude môcť dovoliť poskytovať bezplatné služby svojim prominentným klientom, no mnohí jej konkurenti nepochybne nebudú mať podobné možnosti.

Lakeová taktiež povedala: „Poskytovanie digitálnych služieb sa v priebehu nasledujúcich rokov stane faktorom, ktorý umožní vyniknúť niektorým hráčom v našom odvetví. V digitálnom svete budeme otvorení pre našich klientov nepretržite, 24 hodín denne, 7 dní v týždni.“

Nakoniec dodala: „Máme vypracovanú kompletnú stratégiu, ktorá zahŕňa každý typ zákazníka, odpovedá na všetky požiadavky klientov a týka sa každého nášho obchodu, ktorý bol realizovaný.“

Zdá sa Vám to povedomé?

Zdroj: WSJ, Fortune

Vstúpte s nami do finančného sveta

Chcete investovať alebo obchodovať s cennými papiermi? Alebo sa chcete iba ponoriť hlbšie do tajov finančného sveta? Nechajte nám váš kontakt a my sa s vami spojíme.

×

Kontaktujte nás

×
×