Najbohatší muž Japonska kvôli počasiu za deň prišiel o $ 1,4 miliardy

12. 1. 2017

Zatiaľ čo mnohí čitatelia nemusia byť s najbohatším jednotlivcom Japonska oboznámení, miliardár Tadashi Yanai má pod správou značku oblečenia – Uniqlo, ktorá sa len nedávno začalo snažiť o agresívne rozšírenie do USA.

Yanai je generálnym riaditeľom skupiny Fast Retailing, ktorá je vlastníkom spoločnosti Uniqlo (spolu s J Brand, Theory a ďalšími). Počas piatkového obchodovania, Yanai za jeden deň prišiel o neuveriteľných 1,4 miliardy amerických dolárov.

Dôvod? Firma Uniqlo ohlásila, že jej porovnateľné predaje obchodov v decembri poklesli o 5%. Táto správa viedla k 1-dennému prepadu akcií skupiny Fast Retailing až o takmer 7%. Uniqlo tvorí zhruba 80% príjmov spoločnosti Fast Retailing a Yanaiove bohatstvo pochádza z jeho akciových podielov v skupine Fast Retailing.

V dôsledku poklesu akcií Fast Retailing, sa Yanai v rebríčku indexu miliardárov od agentúry Bloomberg prepadol o šesť priečok (na 44. miesto), s odhadovaným majetkom na úrovni 17,7 miliárd dolárov. V roku 2017 sa tak zatiaľ jedná o najväčší pokles bohatstva, spomedzi jednotlivých miliardárov.

Graf: Vývoj akcií skupiny Fast Retailing za posledný týždeň:
Uniqlo_graf

Takže, prečo spoločnosť Uniqlo za mesiac december vykázala pokles tržieb?

Firma ako hlavný dôvod, uviedla počasie. Uniqlo vo svojej správe, ohľadom výsledkov uviedla: „Medziročný pokles porovnateľných predajov v mesiaci december bol dosiahnutý z dôvodu teplého počasia v druhej polovici mesiaca, čo tlmilo predaje základného zimného oblečenia.“

Môže to znieť ako smiešna výhovorka, ale predstavuje aj pravdivú odpoveď. Značka Uniqlo v poslednom období propagovala svoje výrobky s označením HeatTech, so zvláštnym dôrazom. Zároveň bol na ne z veľkej časti prenesený marketingový rozpočet. Uniqlo vo svojich marketingových vyjadreniach uviedla: „Jedná sa o látku ktorá má spotrebiteľov udržať v teple a zároveň má aj jemnú textúru, čo by malo prinášať pohodlie, počas celého dňa.“ Avšak vysoké teploty v tejto sezóne po celom svete zasiahli mnoho módnych malo-obchodných značiek.

Yanai sa tak bude musieť snažiť, aby sa jeho spoločnosť stala menej závislou od sezónnych trendov. Najmä ak chce dosiahnuť svoj stanovený cieľ v oblasti príjmov pre USA, ktorý je vo firme Uniqlo do roku 2020 stanovený na úrovni 10 miliárd dolárov. Zároveň sa môže dariť aj v náraste jeho bohatstva, keďže spoločnosť zároveň plánuje vykonať spätný odkup akcií.

Djokovic.jpg

Značka Uniqlo zároveň zastáva jedinečný prístup k športu a kultúre marketingu, keďže ide cestou tzv. „miestnych ambasádorov“, rovnako ako niekoľkých veľkých mien spomedzi „celosvetových ambasádorov“, akou je tenisová hviezdou Novak Djokovič, ktorá im v tom určite môže pomôcť.

Nedávno taktiež oznámila neobvyklé partnerstvo s firmami ako FamilyMart a Lawson. Toto rozšírenie zákazníkom spoločnosti Uniqlo umožní vyzdvihnúť si svoje nákupy v niektorých z približne 43 000 samoobslužných miest po celom Japonsku. Jedná sa o nevyhnutné inovácie, ak firma Uniqlo chce odraziť späť.

Zdroj: ABC, Fortune

Vstúpte s nami do finančného sveta

Chcete investovať alebo obchodovať s cennými papiermi? Alebo sa chcete iba ponoriť hlbšie do tajov finančného sveta? Nechajte nám váš kontakt a my sa s vami spojíme.

×

Kontaktujte nás

×
×