Najhodnotnejšie značky sveta: 9 z USA a 1 z Číny

8. 6. 2017

Čína má v súčasnosti jednu pozíciu v zozname najcennejších značiek sveta.

V Šen-čene založená technologická spoločnosť Tencent sa dostala do aktuálneho rebríčka Top 10 najcennejších značiek sveta, ktoré zverejnila najväčšia databáza značiek – BrandZ.

Ročnému zoznamu zvyčajne dominujú americkej firmy s celosvetovým dosahom, takže začlenenie čínskej firmy je pozoruhodné.

Tencent sa špecializuje na populárne online hry, aplikácie, služby rýchleho odosielania správ a online platby. Môže sa pochváliť trhovou kapitalizáciu o hodnote 330 miliárd dolárov, čo je viac ako hodnota americkej najhodnotnejšej banky – JPMorgan Chase.

Zoznam 10 najcennejších značiek sveta:

1) Google

Google je stále najhodnotnejšiu značkou na svete a tento titul sa jej podarilo udržať počas 7 z posledných 11 rokov.

Jeho hodnota značky je na úrovni o niečo málo cez 245 miliárd dolárov, čím sa ju od roku 2016 podarilo navýšiť o 7%.

Doreen Wangová z firmy BrandZ poznamenala: „Spoločnosť sa transformovala z jednoduchého vyhľadávača na všeobjímajúcu značku životného štýlu.

Značka Google je spojená s inovatívnym výskumom, samoriadiacimi automobilmi a užitočnými on-line službámi, ako je Disk Google, Google Docs a Google Maps.

Bonus: Spoločnosť patrí k jedným z najväčších a najlepších zamestnávateľov sveta.

2) Apple

Hodnota značky Apple medziročne vzrástla až o 3% na 235 miliárd dolárov, čo jej v rebríčku pomohlo udržať si pozíciu 2. najhodnotnejšej značky. Avšak táto značka od roku 2015 stratila časť svojho lesku, keďže vtedy bola jednotkou.

Wangová poznamenala, že „rýchlosť inovácií spoločnosti Apple v minulom roku nie je vnímaná tak v tak rýchlom tempe, ako u firiem Google či Amazon.“

Poradie BrandZ je do značnej miery závislé na spotrebiteľskom vnímaní. Ak ľudia nebudú od Apple vidieť rýchlejšie tempo inovácií, hodnota ich značky jednoznačne utrpí.

3. Microsoft

Microsoft je na treťom mieste, už tretím rokom za sebou. Ocenenie jej značky vzrástlo až o 5% na 143 miliárd dolárov.

„Kľúčovým slovom je Microsoft Cloud,“ poznamenala Wangová, podľa ktorej úspech v oblasti cloudu a obchodných služieb spoločnosti pomohli vnímanie spotrebiteľov zlepšiť.

(cloud computing – možno ho charakterizovať aj ako poskytovanie služieb alebo programov uložených na serveroch na Internete s tým, že používatelia k nim môžu pristupovať napríklad pomocou webového prehliadača alebo klienta danej aplikácie a používať prakticky odkiaľkoľvek)

Microsoft vytvára takmer tretinu svojich tržieb a takmer 40% svojich prevádzkových ziskov zo svojich divízií s označením „Intelligent Cloud“.

Investori sú taktiež s výsledkami firmy jasne spokojní: akcie spoločnosti Microsoft od začiatku roka získali zhruba 16%.

4. Amazon

Amazon v minulom roku čelila obrovskému rastu a hodnota jej značky stúpla o 41%, čím dosiahla úroveň 139 miliárd dolárov.

Wangová poznamenala: „Kde sú spotrebitelia, tam je aj Amazon,“ … „V tejto chvíli to je správna stratégia.“

Maloobchodný gigant ponúka širokú škálu služieb: online nakupovanie, dodanie potravín, cloud computing a zábava sú len špičkou ľadovca. Aj naďalej vyvíja služby v oblasti umelej inteligencie a ponúka aj osobnú digitálnu asistentku – Alexa.

Investori si taktiež všimli tento rozsiahly rast spoločnosti Amazon, čím od začiatku roka 2017 navýšili cenu ich akcií o 34%.

5. Facebook

Značke Facebook sa ďalej darí, aj napriek škandálom cez falošné správy a násilné udalostí vysielané naživo, v ich platforme.

Wangová poznamenala, že používatelia hodnotia Facebook ako „priateľský“ a „užitočný.“ To pomohlo presvedčiť inzerentov presunúť svoje reklamné formáty a vďaka rastu užívateľov, zvýšený objem reklamy nie je až tak vidno.

Hodnota značky Facebook v minulom roku stúpla o 27%, čím sa dostala na 130 miliárd dolárov.

6. AT & T

Telekomunikačný obor AT&T sa objavil v zozname už 7 po sebe nasledujúcich rokov a hodnota jej značky sa v tomto období zvýšila o 65%. Aktuálne je na hodnote 115 miliárd dolárov.

Wangová uviedla: „Jedná sa stále o dynamickejšiu značku a komunikáciu so spotrebiteľmi neustále navyšuje.“

Firma sa snaží uzavrieť akvizíciu so spoločnosťou Time Warner, ktorá je v hodnote 109 miliárd dolárov (vrátane dlhu). V prípade, že sa nákup zrealizuje, jednalo by sa o jednu z najväčších prevzatí všetkých čias.

7. Visa

Visa je americkou spoločnosťou s názvom, ktorý je uznávaným po celom svete. Hodnota značky tejto spoločnosti sa navýšila o 10% na 111 miliárd dolárov.

Značka má obzvlášť veľkú podporu, keďže v minulom roku Costco ukončila svoj vzťah s American Express, z čoho mala prospech spoločnosť Visa, ale aj Citigroup.

Milióny kariet Costco AmEx boli následne prevedené k firmám Visa a Citi.

8. Tencent

Spoločnosť Tencent je vedená plachým (pre oblasť médií) generálnym riaditeľom „Pony“ Ma Huatengom a v Číne dosahuje obrovský úspech, kde jej aplikácia pre posielanie správ – WeChat sa využíva vo všetkom od textových správ, po rezervácie v karaoke baroch.

BrandZ uviedla, že zvýšené využitie služby WeChat pomohlo dostať Tencent prvýkrát do Top 10. Jej hodnota značky vyskočila o 27% na 108 miliárd dolárov.

Jedinou ďalšou čínskou spoločnosťou, ktorej sa podarilo dostať do Top 10 je China Mobile, ale na zozname sa už od roku 2013 neobjavila.

Tencent sa snaží zabrániť tomu, aby ju stretol rovnaký osud, keďže sa snaží po celom svete rozširovať. Len počas minulého mesiaca oznámila plány, že si v Seattli vytvorila laboratórium umelej inteligencie.

Wang poznamenal: „V súčasnej dobe sa snažíme o veľmi agresívnu expanziu, ktorá Čínu presahuje.“

9. IBM

IBM bola zaradenou do rebríčka už od jeho začiatkov – v roku 2006.

V tomto roku bola značka ocenená na 102 miliárd dolárov, čím sa jej oproti predchádzajúcemu roku podarilo zvýšiť jej úroveň až o 18%.

Spoločnosť pomohla zvýšiť svoju príťažlivosť pre spotrebiteľov, vďaka vývoju maskota z oblasti umelej inteligencie, menom Watson.

Wangová poznamenala: „Watson je tvárou súčasnej transformácie spoločnosti.“

10. McDonald’s

McDonald’s je jedinou spoločnosťou mimo oblasti technológií, ktorá sa stala súčasťou posledného zoznamu Top 10 značiek sveta.

Značka získala impulz zavedením viacerých zdravých potravín. Taktiež ponúka lokálnejšie možnosti v krajinách, ako sú Čína a India.

Wangová nakoniec dodala: „McDonald’s si v porovnaní s ostatnými fast-foodovými reštauráciami drží naozaj dobré postavenie.“

Zdroj: Bloombreg, BrandZ

Vstúpte s nami do finančného sveta

Chcete investovať alebo obchodovať s cennými papiermi? Alebo sa chcete iba ponoriť hlbšie do tajov finančného sveta? Nechajte nám váš kontakt a my sa s vami spojíme.

×

Kontaktujte nás

×
×