Prečo by akcie Amazonu mohli byť v roku 2019 favoritom?

18. decembra 2018

John Blackledge je finančným analytikom v spoločnosti Cowen, ktorý zastáva názor, že v priebehu budúceho roka bude pre všetkých investorov najlepšou stávkou na akciovom trhu práve spoločnosť Amazon.

Blackledge vo svojej správe z 11. decembra uvádza, že legendárna spoločnosť má pred sebou množstvo príležitostí, ktoré by mohli výrazne zvýšiť jej výnosy a zintenzívniť zisky – jednak v rámci všeobecne sledovaných oblastí, akými je poskytovanie výpočtových služieb na cloude, ale aj v oblasti zákulisných operácií, medzi ktoré patrí napríklad spravovanie trhoviska medzi podnikmi. Analytik navyše poznamenal, že akcie spoločnosti Amazon sú v súčasnosti výrazne podhodnotené. Zatiaľ čo Blackledge uviedol, že ich cieľová cena by mohla predstavovať až 2 250 dolárov na akciu, ich aktuálna cena je v skutočnosti o pozoruhodných 37% nižšia.

Blackledge vo svojej analýze uviedol: „Spoločnosť Amazon má k dispozícií viacero pák, ktorými môže urýchľovať svoj posun vpred. Akciám podniku sa bude v blízkej budúcnosti dariť nadpriemerne dobre a Amazon sa preto stal favoritom na rok 2019.“

Podobné: Amazon vlastní takmer polovicu amerického trhu elektronického predaja

Blackledge okrem toho vyjadril pozitívnu prognózu prakticky naprieč všetkými operáciami spoločnosti Amazon. Celkové príjmy spoločnosti by mali rásť v priebehu najbližších piatich rokov pri zloženom ročnom raste približne o 17%. Analytik očakáva, že príjmy spoločnosti pred úročením, zdanením, odpismi a amortizáciou budú narastať ešte rýchlejšie, pričom v priebehu nadchádzajúceho roka poskočia o 34%, v roku 2020 sa navýšia o 31% a v priebehu nasledujúcich piatich rokov dosiahnu priemernú mieru rastu o hodnote 25%.

Podnikanie Amazonu prekvitá najmä na poli reklamy a cloudových služieb

Veľký podiel na očakávanom raste spoločnosti bude mať na zodpovednosti reklamná činnosť prevádzkovaná na webstránkach internetového obchodu. Spoločnosť za posledných 20 rokov zhromaždila obrovské množstvo údajov o svojich spotrebiteľoch, čo v súčasnosti efektívne využíva. Analýza uviedla, že na trhu existujú mnohé ďalšie spoločnosti, ktoré majú záujem využiť tieto údaje pre zacielenie reklamných kampaní na konkrétnych zákazníkov portálu Amazon.

Podnikanie s reklamou prinieslo spoločnosti Amazon v minulom roku príjmy o hodnote 9 miliárd dolárov. V dôsledku neutíchajúceho dopytu je však veľmi pravdepodobné, že do roku 2023 dosiahne táto hodnota približne až 43 miliárd dolárov.

V prospech investorov a samotnej spoločnosti tiež hrá skutočnosť, že prevádzka reklamy ju nestojí žiadne mimoriadne veľké náklady. To znamená, že keď sa bude tento podnik rozrastať, rovnako sa bude zvyšovať aj jeho hotovostný tok a zisky.

Analytik v neposlednom rade uviedol, že spoločnosť bude vo veľkej miere profitovať aj zo služieb v rámci balíka Amazon Web Services (AWS), ktorý predstavuje divíziu podniku zameranú na cloudové technológie. Čoraz viac popredných spoločností totiž prenáša svoje výpočtové procesy z vlastných dátových serverov na cloudové služby, čo by malo prispieť k ďalšiemu zvyšovaniu tržieb spoločnosti Amazon v tomto sektore.

Príjmy platformy AWS by mali podľa prognóz v najbližších piatich rokoch narastať v priemere o 31%. Finančný analytik potvrdil, že cloudové služby sú vo všeobecnosti menej nákladné ako prevádzka internetového obchodu, v dôsledku čoho je zrejmé, že spolu s nárastom úspechu cloudových služieb sa dočkáme aj výrazného posilnenia pozície Amazonu.

Analytik ďalej uviedol: „Významný podiel podnikateľského sveta sa v súčasnosti presúva na cloud, čo je náznakom budúcnosti, v ktorej si služba Amazon Web Services bude užívať priaznivé prostredie pre ďalší rozvoj.“

Nepodceňujte moc elektronického predaja

Mnohí analytici zakladajú svoj optimizmus ohľadom budúcnosti spoločnosti Amazon práve na doterajších výsledkoch platformy AWS a činnosti na trhu s reklamou. Blackledge však vkladá veľké nádeje aj do elektronického predaja produktov, čo predstavuje jadro činnosti tohto giganta. Predpoveď ostáva pozitívna a aj napriek tomu, že rast Amazonu v tejto oblasti sa v poslednom období relatívne spomalil.

Analytik tiež potvrdil, že čo sa týka situácie na strane spotrebiteľov, Amazon bude s veľkou pravdepodobnosťou preberať podiel na trhu a veľké množstvo zákazníkov od podnikov pôsobiacich v sektore oblečenia, potravín a spotrebného tovaru. Amazonu okrem toho výrazne pomôže, keď sa dočká zvyšovania počtu predplatiteľov služby Amazon Prime, ktorá ponúka bezplatnú dopravu produktov a ďalšie atraktívne výhody. Počet amerických domácností disponujúcich službou Prime v súčasnosti dosahuje hodnotu 60 miliónov, čo predstavuje medziročné zvýšenie o 9%. Pre porovnanie, na území Spojených štátov sa je celkovo zaznamenaných približne 126 miliónov domácností.

Približne dve tretiny amerických spotrebiteľov, ktorí si v priebehu septembra zakúpili tovar od Amazonu, boli predplatiteľmi služby Prime, pričom približne 80% všetkých členov klubu Prime nakupuje tovar z internetového obchodu s mesačnou pravidelnosťou. Predplatitelia tejto služby navyše vo všeobecnosti kupujú podstatne častejšie ako nečlenovia a majú záujem o tovary v rámci širšieho spektra kategórií.

Blackledge priznal: „Vplyv služby Prime a jej potenciál budúceho prenikania do života spotrebiteľov je možno mierne podcenený.“

Vzostup zažíva aj služba Amazon Business

Amazon má však veľké možnosti v rámci elektronického obchodu aj mimo územia Spojených štátov. Spoločnosť v priebehu posledných piatich rokov otvorila alebo sprístupnila svoj internetový obchod v Indii, Mexiku a Austrálii. Kombinované tržby maloobchodu v týchto regiónoch dosiahli pozoruhodnú úroveň 1,8 bilióna dolárov, čo dáva spoločnosti dostatok priestoru na získanie trhového podielu od ostatných hráčov a posilnenie vlastných ziskov.

Podobné: Tajomstvo úspechu spoločnosti Amazon

Spoločnosť okrem toho prevádzkuje firemné trhovisko, kde podniky a organizácie nakupujú komponenty a iné produkty priamo od dodávateľov. Aj táto oblasť podnikania predajného giganta momentálne vykazuje narastajúcu tendenciu. Očakáva sa, že na platforme Amazon Business sa do konca tohto roku predá tovar v súhrnnej hodnote približne 10 miliárd dolárov, čo predstavuje nárast voči hodnote jednej miliardy, ktorá bola zaznamenaná pred dvoma rokmi. Amazon navyše rýchlo rozširuje dosah tejto služby, pričom v súčasnosti je k dispozícii v siedmich krajinách, vrátane Nemecka, Francúzska, Spojeného kráľovstva a USA.

Blackledge nakoniec povedal, že Amazon „je jednou z mála globálnych spoločností, ktoré disponujú otvorenými príležitosťami a reálne ich využívajú. Neprestajne totiž dokazuje, že dokáže úspešne vstupovať na nové trhy a efektívne rozširovať svoje masívne podnikanie doma aj v zahraničí.“

Zdroj: Bloomberg, WSJ

Vstúpte s nami do finančného sveta

Chcete investovať alebo obchodovať s cennými papiermi? Alebo sa chcete iba ponoriť hlbšie do tajov finančného sveta? Nechajte nám váš kontakt a my sa s vami spojíme.

×

Kontaktujte nás

×
×