Nové nakupovanie cenných papierov — platforma Flip, novinky a ďalšie možnosti pre finančných sprostredkovateľov
Flip pred časom predstavil nové možnosti: prístup k cenným papierom z celého sveta aj možnosť vytvárať si vlastné portfóliá, 24/7 dostupnú sofistikovanú partnerskú aj klientsku zónu s pokročilými možnosťami a plnú digitalizáciu. O novinkách a ďašom vývoji hovoríme s Petrom Štadlerom.
Flip ako komplexná platforma pre nakupovanie cenných papierov je na trhu už vyše pol roka. Pred časom sme sa o Flip-e rozprávali po jeho spustení — ako hodnotíte jeho fungovanie a aktuálnu situáciu po niekoľkomesačnej ostrej prevádzke?
Peter Štadler, CEO Wealth Effect Management: V prvom rade by som chcel oceniť dôveru prvých partnerov, ktorí začali používať Flip — zmeniť rokmi zabehnutý systém nie je nikdy jednoduché a ľudia majú v zásade averziu voči zmene. Prechod však tiež môže byť realizovaný postupne, resp. je možné využívať súbežne viacero riešení. Partneri tak majú viacero možností, nie iba jedinú voľbu.
Prvé — a tiež druhé, tretie a X-té ohlasy od klientov Flip-a však nasledujú rovnaký vzorec:
Že tá zmena stála za to a prináša významný kvalitatívny posun oproti doterajším možnostiam. Jedna vec je vidieť prezentáciu, niečo úplne iné je skutočne začať Flip používať naplno.
Čo sú teda tie najvýznamnejšie výhody, ktoré aktívni klienti Flip-a oceňujú najviac?
Peter Štadler: Je ich viacero, pre účely prehľadnosti sa však pridaná hodnota Flip-a dá zhrnúť do 2 oblastí: komfort a finančná efektivita.
Komfort znamená napríklad 24/7/365 prístup, pretože biznis nespí. Zahŕňa však aj prehľadné uživateľské rozhranie, prepracovanú funkcionalitu, prehľadnosť všetkých potrebných informácií či jednoduchosť samotného nakupovania cenných papierov.
My sami máme OCP aj SFA, tvoríme preto všetko na základe tvrdo získaných skúseností a zároveň sme stále otvorení počúvať spätnú väzbu, čo ďalšie môžeme pre našich partnerov doplniť či vylepšiť — a vieme to následne rýchlo implementovať.
Finančná efektivita znamená prístup k rozsiahlej škále cenných papierov či exkluzívnych portfólií a s nimi k novým možnostiam výnosov. Doterajšie možnosti boli totiž v zásade obmedzené na ponuku podielových fondov a ETF.
Flip však tiež poskytuje prehľad o činnosti a výkonnosti agentov a tiež dôležitý prehľad o budúcich príjmoch. Umožňuje tak efektívne plánovanie — kľúčovú vec pre udržateľnosť a ďalší rast biznisu.
Ako by sa teda dala zhrnúť pridaná hodnota Flip-a?
Peter Štadler: Kaskádový efekt. Každý benefit Flip-a má svoje dôsledky, ktoré sa postupne kumulujú — úspora času, lepší servis pre klientov, lepšia ponuka cenných papierov, nové možnosti výnosu, efektivita onboardingu, plánovanie, prepracovaná partnerská a klientska zóna…
To postupne vplýva na všetky aspekty finančno-sprostredkovateľkého biznisu. Význam Flip-a je teda potrebné vnímať v dvoch rozmeroch: čo sa vďaka nemu dá a naopak čo vďaka nemu už nie je potrebné riešiť. Oba aspekty sú v biznise dôležité.
Už bolo povedané, že zmena a prechod z doterajšieho systému nie je pre SFA a samotných agentov jednoduchý. Aké kroky robíte, aby ste s týmto prechodom novým klientom Flip-a pomohli?
Peter Štadler: Je ich niekoľko. Plná digitalizácia je veľká pomoc, rovnako naša asistencia počas prechodu. Nezanedbateľná je však aj možnosť využívať Flip ako white-label riešenie či prepojiť ho prostredníctvom API s existujúcim interným systémom.
Veľa porovnávate Flip oproti predchádzajúcim možnostiam. Ide o zámerný krok voči konkurencii?
Peter Štadler: Pochopiteľná a očákavaná otázka. Odpoveď je jednoduchá — všetko vo WEM-e robíme pre niekoho, nie proti niekomu.
Sami pôsobíme v tomto biznise. Vieme, čo potrebujú klienti, agenti aj SFA. A keďže sa snažíme veci stále posúvať dopredu a keďže máme kompletný IT vývoj in-house, Flip bol logický ďalší krok.
Flip sprostredkovateľov niečo stojí — a poplatky sú pre finančných sprostredkovateľov jedna z kľúčových vecí. Aké poplatky si teda účtuje Flip?
Peter Štadler: Máme samozrejme vypracovaný orientačný partnerský cenník, aj tu však postupujeme individuálne. Naším cieľom je čo najviac umožniť partnerom, aby začali Flip využívať a aby z jeho benefitov mohol čerpať nielen trh, ale aj samotní klienti. Flip vnímame ako ďalší z nástrojov, ktorými sa snažíme prispieť ku zmene.
Aké máte s Flip-om plány do budúcna?
Peter Štadler: Flip je živý produkt a v prvom rade na ňom neustále pracujeme. Ako prichádzajú podnety z jeho reálneho používania, pribúdajú nové funkcie a vylepšujú sa detaily.
Okrem toho však pripravujeme vstup na zahraničné trhy a v neposlednom rade pripravujeme mobilnú aplikáciu Flip, ktorá prinesie ďalší komfort pre sprostredkovateľov.
Celková ambícia Flip-a sa dú zhrnúť stručne:
Urobiť finančné sprostredkovanie jednoduché, prehľadné a profitabilné.
Pôvodne publikované 29. 11. 2024 na stránke finreport.sk