WEM Interview: Barbora Ambrušová a Petra Hívešová

Ak je tvárou našej spoločnosti Wealth Department, jeho srdcom sú ženy v našej administratíve.
Dnes vám prinášame rozhovor s dvomi z nich, ktoré majú na starosti plynulý a bezproblémový každodenný chod spoločnosti. Barbora Ambrušová je s nami už skoro 4 roky a za tú dobu dokázala, že je silnou oporou kolektívu. Petra Hívešová sa k nám pripojila síce nedávno, no rýchlo sa dokázala zžiť s rytmom spoločnosti a dnes je stabilnou súčasťou teamu. 

Čo vás oslovilo na WEM-e a presvedčilo vás aby ste sa pridali do nášho teamu?
BA: Stavila som na prvý dojem a s odstupom času môžem potvrdiť, že bol správny. Atmosféra WEM-u sa prenášala každým pohovorom, ktorý som absolvovala, a ľudia z WEM teamu ma len utvrdzovali v tom, že toto je miesto, kde chcem pracovať. WEM pre mňa mal a stále má citeľnú auru.
K oblasti finančníctva som sa dostala až tu vo WEM-e. Spočiatku som uvažovala skúsiť prácu v banke, korporát ma však trochu odrádzal. Práca v spoločnosti so sprostredkovateľskou činnosťou a navyše s obchodníkom s cennými papiermi sa mi zdala ako zaujímavá príležitosť dozvedieť sa viac o fungovaní na svetových trhoch.

PH: Keď som dostala ponuku pridať sa do WEM teamu, využila som túto možnosť, pretože som sa chcela pracovne posunúť. Po dlhých rokoch v bankovníctve je práca vo WEM-e veľmi príjemná zmena a splnila moje očakávania. Pripojila som sa k ľudom, ktorí majú víziu a ambície rásť.

S odstupom času, čo dnes najviac oceňujete na práci vo WEM-e?
BA: Najviac rozhodne oceňujem celkový prístup k ľuďom a neustále napredovanie a zlepšovanie pracovných činností. S kýmkoľvek sa môžem otvorene porozprávať a aj keď niečo „neklape“, hľadáme spoločne spôsoby na zlepšenie sa v každej oblasti. Práve dobrá komunikácia je u nás kľúčová. Za posledný rok sme prešli až neuveriteľným množstvom zmien, ktoré hodnotím pozitívne.

PH: Aj napriek opakujúcim sa denným úlohám je každý deň vo WEM-e iný a zaujímavý. Cením si hlavne podporu, ktorú dostávam, a tiež to, koľko inšpiratívnych a usilovných ľudí mám okolo seba. Je veľmi motivujúce sledovať, ako sa WEM posúva vpred.

Bez čoho si neviete predstaviť svoj pracovný deň?
BA: V rámci pracovného dňa a keď človek potrebuje zdvihnúť zrak od monitora a čísiel sa rada porozprávam o úplne bežných veciach s ktorýmkoľvek kolegom. S každým si viem nájsť tému a dozvedieť sa o ňom viac, či už preberieme rodinu, výlety alebo domáce zvieratá. Každý takýto rozhovor vedie k utužovaniu nášho kolektívu a priateľská atmosféra je veľmi dôležitá pri každodennom fungovaní.

PH: Pracovný deň si neviem predstaviť bez šálky dobrej kávy. Po pracovnej stránke by to nešlo bez dôsledného a korektného spracovania dát klientov, následnej prípravy a zadávania transakcií v internom systéme, ako aj na bankových účtoch. Taktiež bez komunikácie ohľadom našich klientov s kolegami z oddelenia Wealth Department.

Čo všetko patrí k vašim pracovným povinnostiam?
BA: Je toho viac a môžem povedať, že moja práca je rôznorodá. Nie som zameraná len na jednu konkrétnu činnosť a to sa mi páči, viem sa tak viac ponoriť do fungovania našej firmy. Riešim najmä administratívu v našej spoločnosti, som však sčasti zapojená aj do účtovnej či mzdovej agendy spoločnosti. Väčšinu dňa však spracúvam klientskú dokumentáciu v rámci OCP.

PH: Okrem podpory pre obchodníkov je to starostlivosť o klientske účty a realizácia transakcii z týchto účtov. Podľa potreby tiež spracovávam žiadosti od našich klientov a konfirmácie pokynov k obchodom na portfóliách klientov. Mojou úlohou je aj príprava províznych a iných interných reportov a denná rekonsiliácia účtov.


Pracovných povinností máte určite veľa, aký dôležitý je pre vás balans práce a súkromného života?
BA: Pre mňa ako matku je dôležité v prvom rade sa venovať svojej rodine. O to viac ak máte malé deti, ktoré vás stále potrebujú. Považujem tiež  work–life balance za skvelý ochranný prostriedok proti vyhoreniu. Snažím sa preto po pracovnej dobe rozdeliť si čas efektívne medzi rodinu či záľuby, čo však neznamená, že kolegom po pracovnej dobe nezdvihnem telefón.

PH: Je dôležité nájsť balans medzi prácou a súkromným životom. Mám rada, keď je môj deň správne naplánovaný. Viem, čo ma v ten deň čaká ako v práci, tak aj v súkromí. Práca je pre mňa dôležitá, vždy sa snažím zodpovedne splniť svoje pracovné úlohy, číslo jeden je však moja rodina a s nimi sa snažím relaxovať a užívať si spoločný čas.

Covid priniesol časté využívanie práce z domu, čo vie byť, hlavne pre rodičov, náročné. Viete sa podeliť o nejaké tipy ako efektívne skĺbiť prácu a rodinu pri homeoffice?
BA: Práca z domu a zatvorená škola je skutočná výzva. Okrem toho, že matka rieši bežnú prácu, musí tiež zvládať rolu učiteľky, kuchárky aj upratovačky zároveň. Treba si však určiť priority a nastaviť plán. Osobne som si zväčša spisovala úlohy na daný deň a prioritne riešila tie dôležité — a robím to tak doteraz.
To spisovanie zoznamu má veľké opodstatnenie najmä v tom, že má človek plán stále na očiach a nezabudne na to dôležité. Zároveň považujem za veľmi dôležité vedieť po ukončení pracovného času vypnúť notebook a venovať sa následne plne rodine. Je to omnoho efektívnejšie pre obe strany.
Ďalšou veľkou výhodou homeofficu — aspoň pre mňa — bolo to, že som šetrila čas, ktorý by som inak strávila napríklad presunom z práce domov a späť. Tento čas som vedela dobre využiť, či už na prácu alebo psychohygienu.

PH: Práca z domu a online škola, s ktorou sme sa museli naučili fungovať, je náročná. Bolo to tak hlavne na začiatku, kým sme si nenašli systém. U mňa funguje už spomínané plánovanie a rozdelenie úloh medzi všetkých členov rodiny — aby každý z nás vedel svoj denný harmonogram a mal svoj pracovný priestor.
 

Ďakujeme!

Nepremeškajte žiadnu cennú informáciu

Prihláste sa do newslettra a dostávajte WEM Insights pravidelne priamo do vášho mailboxu.